NextGEN Gallery


Plugin NextGEN Gallery instalowałem z myślą, że “przetuninguję” ją na swoje osobiste Portfolio.

Jednakże na dzień dobry uświadomiłem sobie, że nie bardzo w/w galeria nadaje się na portfolio z tego względu, że obsługuje tylko pliki graficzne, (chyba, że się mylę to proszę mnie uświadomić), a mi potrzebna była jeszcze obsługa plików *.swf czyli animacji “flash”.

Pomijając fakt skromnej przydatności do celu jaki zamierzałem, jednak postanowiłem pozostawić wtyczkę i pobawić się nią i zastosować ją do celów z góry ustalonych przez jej twórców czyli poprostu galerii zdjęć.

No to zaczynamy.

Sama instalacja NextGEN Gallery przebiega w zasadzie bezproblemowo. Polega na przekopiowaniu katalogu z plikami galerii do katalogu wp-content/plugins oraz aktywacji pluginu w panelu administracji w zakładce “wtyczki”. Spakowany plik galerii można pobrać stąd: http://alexrabe.boelinger.com/wordpress-plugins/nextgen-gallery/ zamieszczony jest tam również przepis na poprawną instalację tak więc nie będę się rozpisywał w tej kwestii 🙂 . Polecam również łatkę polonizującą autorstwa Kasi Nocek. Na Kasi stronie nie ma jednak najważniejszego, o czym wspomina wiktor w swoim komentarzu. Aby tłumaczenie NextGEN Gallery zadziałało należy, po wrzuceniu plików polonizacji do katalogu wp-content/plugins/nextgen-gallery/lang/, zmienić nazwę pliku plonizacji z nggallery-pl_PL.mo na nggallery-pl.mo i będzie działać.

Problemy:

Pierwszym problemem na jaki natrafiłem jest wyświetlanie zdjęć z galerii. Niby wszystko ładnie i pięknie ale jednak zdjęcie wyświetlane jes w połowie, dotyczy to w zasadzie tylko IE 7 w moim wypadku, reszta zdjęcia ukryta jest pod dolną częścią przeglądarki. W rzaden sposób wyświetlanej fotki nie da się przesunąć. Prubując przesuwać suwakiem okna przeglądarki, przesuwa się jedynie strona wyświetlona w tle, samo zdjęcie nie chce ruszyć. W Firefox`ie problem nie istnieje. W Operze również jest OK. Problem zapewne leży w stylu CSS galerii jednak na razie nie zagłębiam się. Przekatowałem “nggallery.css” i bez skutku. Tak więc zastosowałem opcję [imagebrowser] i jakoś to wygląda… Może ktoś podrzuci jakiś pomysł…

Drugi problem: AAAAA nie wyświetla mi miniaturek zdjęć… krzyczy mi że “Następujące miniatury nie mogą być utworzone. {nazwa zdjęcia} (Error : Exceed Memory limit. Require : 36.45 MByte) muszę zapewne zmienić wielkość pamięci… ale jak to zrobić  😐 nie wiem. Z czasem pewnie znajdę rozwiązanie.

Sprawa miniaturek rozwiązana… po prostu mam wyłączone “safe_mode=ON” i z głowy… miniaturki muszę robić własnoręcznie ;( trudno… może coś się jeszcze wymyśli. “Zalety” FREE HOSTINGU, na razie zaprzestaję zabawy z NextGEN Gallery.

2 thoughts on “NextGEN Gallery

  1. Witam
    Mam ten sam problem z wyświetlaniem zdjęć w IE 7. Widoczne są tylko od połowy w górę i nie da się ich przewinąć. Czy ma ktoś pomysł jak to naprawić ??

  2. Zauważyłem, że na wielu stronkach powyższa galeria tak się zachowuje… zastanawiam się czy to nie jest czasem wina IE i raczej słabej zgodności z CSS.

Leave a Reply

